Stručná charakteristika divadla:
Divadlo Jána Palárika je súborové kamenné divadlo spadajúce pod zriaďovateľskú pôsobnosť Trnavského samosprávneho kraja. Zamestnaneckú štruktúru divadla tvorí 70 pracovníkov rozdelených na 5 úsekov vedených úsekovými riaditeľmi. Organizačný poriadok divadla je zverejnený na webe www.djp.sk.
Popis pracovnej pozície:
Riaditeľ/-ka ekonomického úseku zostavuje rozpočet divadla, kontroluje jeho čerpanie v súlade s príslušnými zákonmi a pokynmi zriaďovateľa, zodpovedá za účtovníctvo a ekonomické činnosti divadla. V súčasnosti prechádza divadlo ako organizácia v zriaďovateľskej pôsobnosti TTSK na nový model fungovania ekonomických činností pod tzv. centrami podporných služieb a v interných kapacitách jednotlivých organizácií zostáva obmedzený počet pracovníkov. Od 1.2.2025 bude ekonomický riaditeľ zodpovedať za 3 zamestnancov: ekonomického pracovníka, personalistu a špecialistu na verejné obstarávanie a granty.
Odborné činnosti:
- Zodpovedá za kontrolu hospodárenia divadla so zreteľom na dodržiavanie princípov hospodárnosti a efektívnosti pri nakladaní s verejnými zdrojmi.
- Zodpovedá za prípravu účtovných dokladov a tvorbu a čerpanie rozpočtu divadla v zmysle finančných vzťahov určených zriaďovateľom a v rámci jeho metodických pokynov.
- Zodpovedá za vypracovanie inventarizácie majetku divadla v zmysle zákona o účtovníctve a metodických pokynov zriaďovateľa.
- Vypracúva ekonomické analýzy činnosti divadla a ekonomické štatistické výkazy.
- Vytvára interné ekonomické smernice a kontroluje ich dodržiavanie ostatnými úsekmi divadla.
- Spracúva a kontroluje finančné uzávierky tržieb prijatých z programového oddelenia.
- Zodpovedá za splatnosť pohľadávok a záväzkov, realizuje opatrenia na včasné úhrady finančných záväzkov a včasné vymáhanie pohľadávok v zmysle Zásad nakladania s majetkom TTSK.
- V rozsahu danom rozdelením činností medzi organizáciu a centrum podporných služieb zodpovedá za verejné obstarávanie realizované divadlom.
- Zodpovedá po administratívnej stránke za personálnu agendu divadla.
- Vykonáva ďalšie odborné a manažérske činnosti podľa pokynov riaditeľa/-ky divadla.
Kompetencie, právomoci a zodpovednosti:
- Riadi a kontroluje prácu zamestnancov svojho úseku.
- Vypracúva pracovnú náplň zamestnancov svojho úseku a zodpovedá za jej plnenie.
- Vykonáva odborný výber zamestnancov svojho úseku a navrhuje zmeny v ich zaradení a odmeňovaní.
- Oboznamuje zamestnancov svojho úseku s internými predpismi, pokynmi a nariadeniami vedenia divadla, zriaďovateľa a je zodpovedný/-á za ich znalosť a dodržiavanie.
- Zodpovedá za dodržiavanie pracovnej disciplíny zamestnancov svojho úseku.
- Aktívne vytvára podmienky na zvyšovanie odbornej úrovne zamestnancov svojho úseku.
- Vypracúva hodnotenie zamestnancov svojho úseku minimálne 1x za rok.
- Udržuje informovanosť na svojom úseku pravidelnými stretnutiami so zamestnancami.
Požiadavky na uchádzača/-čku:
Vzdelanie a požadovaná prax:
- vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa;
- prax v oblasti účtovníctva a ekonomiky v dĺžke trvania minimálne 5 rokov;
- riadiaca prax (výhodou, nie podmienkou).
Požadované znalosti:
- znalosť príslušnej legislatívy, zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy č. 523/2004 Z. z., zákona o účtovníctve č. 431/2022 Z. z., zákona o dani z príjmu č. 595/2003 Z. z., Zákonníka práce, zákona o výkone práce vo verejnom záujme a ďalších;
- znalosť prostredia verejnej správy a jej zákonitostí a špecifík;
- znalosť práce s počítačom, najmä programov Microsoft Office vrátane programu Excel na pokročilej úrovni;
- znalosť anglického jazyka na úrovni B1 výhodou (nie podmienkou);
- základný prehľad v oblasti kultúrneho a spoločenského diania vítaný.
Osobné spôsobilosti:
- dôslednosť, svedomitosť, precíznosť, spoľahlivosť;
- analytické myslenie;
- schopnosť pracovať v tíme;
- schopnosť riadiť a motivovať zamestnancov;
- silné komunikačné a prezentačné zručnosti;
- analytické myslenie a schopnosť interpretovať dáta.
Finančné ohodnotenie pozície: V súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z . o odmeňovaní vo verejnom záujme je maximálna platová trieda 08, minimálna výška nástupného funkčného platu je 1650 eur. Funkčný plat bude zodpovedať plneniu predpísaných kvalifikačných a odborných predpokladov vrátane skutočnej praxe uchádzača/-čky.
Očakávania od úspešného uchádzača:
- zrealizovanie prechodu časti ekonomickej agendy divadla na centrum podporných služieb a nadviazanie funkčnej a dlhodobo udržateľnej spolupráce s pracovníkmi centra;
- stabilizovanie procesov spracovania ekonomickej agendy, ktoré zostanú v kapacitách interných pracovníkov;
- revízia interných smerníc DJP týkajúcich sa ekonomických činností;
- osobná afinita k hodnotám a kľúčovým slovám, ktorými sa DJP riadi (otvorenosť a spolupráca, úcta k tradícii a inovácia, zodpovednosť a dôvera, kvalita a udržateľnosť) a schopnosť pretavovať ich do práce svojho tímu.
Predpokladaný termín nástupu: dohodou.
Proces výberového konania:
V prípade záujmu o účasť vo výberovom konaní je potrebné predložiť tieto podklady:
- štruktúrovaný životopis
- motivačný list v dĺžke maximálne 1 normostrany
Termín doručenia podkladov: 31.1.2025
Podklady je potrebné doručiť e-mailom na adresu anna.lackovicova@djp.sk. Výberové konanie má dve kolá. V prvom kole odborná komisia zložená zo zamestnancov divadla posúdi predložené podklady doručené uchádzačmi a prizve vybraných uchádzačov do druhého kola. V druhom kole odborná komisia vypočuje prizvaných uchádzačov na osobnom pohovore. O výsledku výberového konania bude komisia informovať všetkých uchádzačov bezodkladne po ukončení svojho zasadnutia zverejnením rozhodnutia výberovej komisie. Rozhodnutie výberovej komisie je pre riaditeľa divadla záväzné.