Výberové konanie ekonomický riaditeľ/riaditeľka

Stručná charakteristika divadla:

Divadlo Jána Palárika je súborové kamenné divadlo spadajúce pod zriaďovateľskú pôsobnosť Trnavského samosprávneho kraja. Zamestnaneckú štruktúru divadla tvorí 70 pracovníkov rozdelených na 5 úsekov vedených úsekovými riaditeľmi. Organizačný poriadok divadla je zverejnený na webe www.djp.sk.

Popis pracovnej pozície:

Riaditeľ/-ka ekonomického úseku zostavuje rozpočet divadla, kontroluje jeho čerpanie v súlade s príslušnými zákonmi a pokynmi zriaďovateľa, zodpovedá za účtovníctvo a ekonomické činnosti divadla. V súčasnosti prechádza divadlo ako organizácia v zriaďovateľskej pôsobnosti TTSK na nový model fungovania ekonomických činností pod tzv. centrami podporných služieb a v interných kapacitách jednotlivých organizácií zostáva obmedzený počet pracovníkov. Od 1.2.2025 bude ekonomický riaditeľ zodpovedať za 3 zamestnancov: ekonomického pracovníka, personalistu a špecialistu na verejné obstarávanie a granty.

Odborné činnosti:

  1. Zodpovedá za kontrolu hospodárenia divadla so zreteľom na dodržiavanie princípov hospodárnosti a efektívnosti pri nakladaní s verejnými zdrojmi.
  2. Zodpovedá za prípravu účtovných dokladov a tvorbu a čerpanie rozpočtu divadla v zmysle finančných vzťahov určených zriaďovateľom a v rámci jeho metodických pokynov.
  3. Zodpovedá za vypracovanie inventarizácie majetku divadla v zmysle zákona o účtovníctve a metodických pokynov zriaďovateľa.
  4. Vypracúva ekonomické analýzy činnosti divadla a ekonomické štatistické výkazy.
  5. Vytvára interné ekonomické smernice a kontroluje ich dodržiavanie ostatnými úsekmi divadla.
  6. Spracúva a kontroluje finančné uzávierky tržieb prijatých z programového oddelenia.
  7. Zodpovedá za splatnosť pohľadávok a záväzkov, realizuje opatrenia na včasné úhrady finančných záväzkov a včasné vymáhanie pohľadávok v zmysle Zásad nakladania s majetkom TTSK.
  8. V rozsahu danom rozdelením činností medzi organizáciu a centrum podporných služieb zodpovedá za verejné obstarávanie realizované divadlom.
  9. Zodpovedá po administratívnej stránke za personálnu agendu divadla.
  10. Vykonáva ďalšie odborné a manažérske činnosti podľa pokynov riaditeľa/-ky divadla.

Kompetencie, právomoci a zodpovednosti:

  1. Riadi a kontroluje prácu zamestnancov svojho úseku.
  2. Vypracúva pracovnú náplň zamestnancov svojho úseku a zodpovedá za jej plnenie.
  3. Vykonáva odborný výber zamestnancov svojho úseku a navrhuje zmeny v ich zaradení a odmeňovaní.
  4. Oboznamuje zamestnancov svojho úseku s internými predpismi, pokynmi a nariadeniami vedenia divadla, zriaďovateľa a je zodpovedný/-á za ich znalosť a dodržiavanie.
  5. Zodpovedá za dodržiavanie pracovnej disciplíny zamestnancov svojho úseku.
  6. Aktívne vytvára podmienky na zvyšovanie odbornej úrovne zamestnancov svojho úseku.
  7. Vypracúva hodnotenie zamestnancov svojho úseku minimálne 1x za rok.
  8. Udržuje informovanosť na svojom úseku pravidelnými stretnutiami so zamestnancami.

Požiadavky na uchádzača/-čku:

Vzdelanie a požadovaná prax:

  • vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa;
  • prax v oblasti účtovníctva a ekonomiky v dĺžke trvania minimálne 5 rokov;
  • riadiaca prax (výhodou, nie podmienkou).

Požadované znalosti:

  • znalosť príslušnej legislatívy, zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy č. 523/2004 Z. z., zákona o účtovníctve č. 431/2022 Z. z., zákona o dani z príjmu č. 595/2003 Z. z., Zákonníka práce, zákona o výkone práce vo verejnom záujme a ďalších;
  • znalosť prostredia verejnej správy a jej zákonitostí a špecifík;
  • znalosť práce s počítačom, najmä programov Microsoft Office vrátane programu Excel na pokročilej úrovni;
  • znalosť anglického jazyka na úrovni B1 výhodou (nie podmienkou);
  • základný prehľad v oblasti kultúrneho a spoločenského diania vítaný.

Osobné spôsobilosti:

  • dôslednosť, svedomitosť, precíznosť, spoľahlivosť;
  • analytické myslenie;
  • schopnosť pracovať v tíme;
  • schopnosť riadiť a motivovať zamestnancov;
  • silné komunikačné a prezentačné zručnosti;
  • analytické myslenie a schopnosť interpretovať dáta.

Finančné ohodnotenie pozície: V súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z . o odmeňovaní vo verejnom záujme je maximálna platová trieda 08, minimálna výška nástupného funkčného platu je 1650 eur. Funkčný plat bude zodpovedať plneniu predpísaných kvalifikačných a odborných predpokladov vrátane skutočnej praxe uchádzača/-čky.

Očakávania od úspešného uchádzača:

  • zrealizovanie prechodu časti ekonomickej agendy divadla na centrum podporných služieb a nadviazanie funkčnej a dlhodobo udržateľnej spolupráce s pracovníkmi centra;
  • stabilizovanie procesov spracovania ekonomickej agendy, ktoré zostanú v kapacitách interných pracovníkov;
  • revízia interných smerníc DJP týkajúcich sa ekonomických činností;
  • osobná afinita k hodnotám a kľúčovým slovám, ktorými sa DJP riadi (otvorenosť a spolupráca, úcta k tradícii a inovácia, zodpovednosť a dôvera, kvalita a udržateľnosť) a schopnosť pretavovať ich do práce svojho tímu.

Predpokladaný termín nástupu: dohodou.

Proces výberového konania:

V prípade záujmu o účasť vo výberovom konaní je potrebné predložiť tieto podklady:

  1. štruktúrovaný životopis
  2. motivačný list v dĺžke maximálne 1 normostrany

Termín doručenia podkladov: 31.1.2025

Podklady je potrebné doručiť e-mailom na adresu anna.lackovicova@djp.sk. Výberové konanie má dve kolá. V prvom kole odborná komisia zložená zo zamestnancov divadla posúdi predložené podklady doručené uchádzačmi a prizve vybraných uchádzačov do druhého kola. V druhom kole odborná komisia vypočuje prizvaných uchádzačov na osobnom pohovore. O výsledku výberového konania bude komisia informovať všetkých uchádzačov bezodkladne po ukončení svojho zasadnutia zverejnením rozhodnutia výberovej komisie. Rozhodnutie výberovej komisie je pre riaditeľa divadla záväzné.

10/1/2025